Mācāmies muzejā
Novembra izskaņa Dobeles Valsts ģimnāzijas 7.A un 7.B klases skolēniem bija notikumiem bagāta. Vienas nedēļas laikā divas reizes devāmies uz Rīgu, lai piedalītos projekta “Latvijas skolas soma” nodarbībās K.Barona muzejā un Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā, kā arī STEM nodarbībās Latvijas Dabas muzejā. Tika apmeklēta arī Latvijas Nacionālās bibliotēkas Virtakas klase un Nacionālā teātra izrāde “Dumpīgā Rīga”.
K.Barona muzejā nodarbībā “Nezināmais Barons” skolēni kopā ar muzeja gidiem iepazina muzeja krājumu – vidi, kurā savulaik dzīvojis Dainu tēvs. Klausoties gidu stāstījumā, guva informāciju par mazāk zināmām K. Barona darbības jomām un dzīves gājumu. Klātienē bija iespējams ielūkoties slavenā Dainu skapja kopijas atvilktnītēs, ieklausīties stāstā, kā noritēja tautasdziesmu vākšanas, krāšanas un sistematizēšanas darbs. Pārbaudīt, cik labi orientējamies pazīstamākajās latviešu tautasdziesmās un iesaistīties orientēšanās spēlē Vērmanes dārzā.
Nodarbības “Ceļojums pagātnē” laikā apmeklējām gan Latvijas dzelzceļa vēstures muzeju, gan Latvijas Nacionālo bibliotēku. Dzelzceļa muzejā aplūkojām autentiskos dzelzceļa ritekļus un uzzinājām, kā dzelzceļa attīstība kopš 19. gadsimta mainījusi ceļošanas paradumus. Smeļoties iedvesmu no savas ģimenes ceļojumiem, skolēni veidoja katrs savu ceļojuma pastkartes dizainu. Vispirms kartītes zīmēja ar roku, tad drukāja augstspieduma tehnikā ar 100 gadus senu Bostonpresi. Darbnīcas laikā skolēni attīstīja pašvadības, radošuma un rakstīt prasmes. Ieguva zināšanas kultūras, vēstures, sociālo zinību un mākslas priekšmetos.
Latvijas Nacionālajā dabas muzejā skolēni aktīvi darbojās nodarbībās par bioloģisko daudzveidību, iepazina invazīvās sugas, to ceļu uz Latviju un ietekmi uz ekosistēmu, kā arī pētīja dažādus ķērpjus. Bija gan nodarbības vadītāju stāstījums, gan grupu darbs, gan paveiktā prezentēšana. Kā atzina skolēni, nodarbības bija ļoti interesantas, to vadītāji atraktīvi, sarežģītas tēmas pasniedza skolēniem saprotamā veidā, un nodarbībās uzzinātais noteikti palīdzēs bioloģijas tēmu apguvē. Pēc nodarbībām skolēni patstāvīgi iepazina muzeja ekspozīcijas.
Izrādes “Dumpīgā Rīga” laikā nonācām 16.gs. Rīgā un piedzīvojām gan dažādas intrigas, gan alķīmijas eksperimentus, gan muzikālu piedzīvojumu.
Pēc izrādes skolēni gan atzina, ka tā laika vēsturisko notikumu izpratne viņiem sagādāja grūtības, taču kopumā izrāde šķita interesanta.
Tekstu sagatavoja 7.AB klases audzinātāja Ilze Ose
atpakaļ












Jautājumi, komentāri par rakstu