Lai attālinātajā mācību procesā stundas nenotiktu tikai tiešsaistē, noderīgs atbalsts skolotājiem un skolēniem ir programma OBS, kas izmantojama videostundu veidošanai, stāsta Matemātikas, dabaszinību un tehnoloģiju skolotāju metodiskās komisijas vadītāja Aiva Rituma.

Tehnoloģiju izmantošana attālinātā mācību procesā matemātikas stundās

Lai attālinātajā mācību procesā stundas nenotiktu tikai tiešsaistē, noderīgs atbalsts skolotājiem un skolēniem ir programma OBS, kas izmantojama videostundu veidošanai, stāsta Matemātikas, dabaszinību un tehnoloģiju skolotāju metodiskās komisijas vadītāja Aiva Rituma.

- OBS instalējot savā datorā, skolotāji var ierakstīt videostundu jebkurā mācību priekšmetā. OBS noder, lai gan skolotāji, gan arī skolēni varētu plānot savu laiku un darboties tad, kad ir izdevīgāk. Lai ierakstītu šādu video, skolotājam  nepieciešams tikai OBS aplikāciju lejuplādēt savā datorā.

 Mācību stundas, kuras nevadu tiešsaistē, es ierakstu kā videouzdevumu ar mērķi, lai skolēns, kuram nereti pietrūkst uzmanības lasīt garus tekstus, labāk uztvertu manis stāstīto. Ja nepieciešams, videostundu var apturēt, paskatīties vēlreiz, pamācīties. Tas skolotājiem arī atvieglo sniegt skolēniem atgriezenisko saiti.

Mūsu izveidotā ieraksta (saite - zemāk) sākumā ieinteresētie kolēģi var sekot, kā šī aplikācija ir lejuplādējama savā datorā.

 Seko paraugs, kā skolēni darbojas ar videostundu, pēc tam redzama stundas norise  ZOOM platformā, vēlāk – kā skolotājs strādā no mājas, kad ZOOM saslēgta ar datu kameru, un kā skolēni atrāda iepriekš sagatavotos mājasdarbus. Sniedzam arī ieskatu prezentāciju izmantošanā mācību stundā, kad skolēni pārbaudes darbus iesūta PowerPoint prezentācijā. Tādējādi skolotājiem ir vieglāk darbus vērtēt, ierakstot punktus un arī komentārus. Iznākumā skolēns saņem atpakaļ izvērtētu savu darbu. Līdz ar to arī vecākiem ir saprotams, par ko ir saņemts tieši tāds novērtējums.

DVĢ matemātikas skolotāju pieredze