Pieredzē dalījās Druvas vidusskolas skolotājas

11. decembrī Dobeles Valsts ģimnāzijā norisinājās pedagogu profesionālās pilnveides pasākums, kurā ar savu pieredzi kompetenču izglītības ieviešanā projekta "Skola 2020 – 2030" ietvaros iepazīstināja Saldus novada Druvas vidusskolas skolotājas.

Par savu praktisko darbu mācību stundās stāstīja latviešu valodas un literatūras skolotājas Līga Kaļišuka, Inga Koreņika (māca arī sociālās zinības), Laine Liepa (direktora vietniece), Sandra Burve un angļu valodas skolotāja Liāra Beļkeviča.

Valsts izglītības satura centrs projekta ietvaros 2017. gada 10. janvārī atlasīja 100 pirmsskolas un skolas no kopumā 235, ko pašvaldības no visas Latvijas nominēja dalībai mācību satura aprobācijai. Šīs skolas un pirmsskolas (turpmāk projektā – pilotskolas) būs pirmās, kurās divu gadu laikā, ar projekta atbalstu, tiks aprobēts gan jaunveidojamais mācību saturs, gan mācīšanas pieeja. Viena no tām ir Druvas vidusskola.

Visu pilotskolu skolotāju komandas piedalās mācībās divu gadu garumā un regulāri tiekas, lai kopīgi plānotu mācību darbu un mācību sasniegumu vērtēšanu saviem skolēniem, palīdzot viņiem attīstīt dzīvei mūsdienu sabiedrībā nepieciešamas kompetences – kritiski domāt, sadarboties, patstāvīgi mācīties, prasmīgi izmantot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un citas.

Mūsu skolotāji no kolēģēm vēlējās gūt jaunas idejas darbam, uzzināt, kādi Druvas vidussskolā ir lielākie sarežģījumi, īstenojot jaunā mācību satura aprobāciju, un kā problēmsituācijas tiek risinātas; kā šīs pārmaiņas uztver skolēni.

Pēc semināra DVĢ latviešu valodas un literatūras skolotāja Ruta Veidemane atzina:

-  Man patika seminārnodarbība. Vienmēr ir interesanti klausīties skolotāju stāstījumu par viņu pieredzi, jo tie ir reāli piemēri, nevis tukša teorija. Druvas vidusskolas skolotājas ir aizrautīgas sava darba entuziastes, strādā, sevi netaupot. Guvu vairākas idejas, ko varēšu realizēt savā darbā.

Tomēr tikšanās izraisīja arī pārdomas par tik pretrunīgi vērtētās izglītības reformas būtību. Patlaban šķiet, ka viss darba smagums reāli būs uz skolotāju pleciem – bez VISC veidotām saskaņotām izglītības programmām, bez mācību līdzekļiem. Vai skolotāji neizdegs no pārslodzes? Pa kuru laiku lai paspēj visu, strādājot ar maksimāli atļauto stundu slodzi, lai kaut ko arī nopelnītu? Šobrīd par to neviens nedomā, un tas ir  skumji. Un vēl: baidos, ka drīz tehnoloģijas izkonkurēs dzīvo vārdu arī stundās, mēs vairs nesarunāsimies, tikai izmantosim IT, veidosim video, mājaslapas un filmiņas par literatūras un valodas tēmām.

Sagatavoja laborante Sarmīte Rone

Autores foto

Druvas vidusskolas skolotājas gatavas sākt semināru.

Klausītāji bija ļoti ieinteresēti.

atpakaļ
Jautājumi, komentāri par rakstu