Dobeles Valsts ģimnāzijas skolēni EUROSCOLA pasākumā Eiropas Parlamentā Strasbūrā

Š. g. 2.-8. decembrī 9 DVĢ skolēni (Anna Biete (12.U), Anna Bulmere (10.V), Ance Prokopova (9.C), Arīna Rimdenoka (12.U), Dans Garkājs (12.U), Ksenija Rumpe (12.K), Liene Nartiša (11.U), Līva Neilande (12.K), Viesturs Gustavs Mačs (10.U) ) un skolotāja Aija Prokopova devās uz Strasbūru Francijā, kur piedalījās Eiropas Parlamenta (EP) rīkotajā EUROSCOLA pasākumā 4. decembrī. Šī aktivitāte ir EP rīkota parlamenta darba simulācija, kas jauniešiem ļauj iejusties deputāta darba procesā un piedalīties lēmumu pieņemšanā. Mūsu sesijas tēma bija “Drošs internets stiprākai Eiropai: ES vienošanās kiberdrošības jautājumos”. Debatēs savu viedokli aptuveni 400 ES jauniešu vidū izdevās paust mūsu Annai Bulmerei.

Pēc tam sekoja vairāku dienu mājupceļš uz Latviju, kura laikā iepazinām dažādas Eiropas kultūras pērles: iepazinām Strasbūru Ziemassvētku noskaņās, apmeklējām Porsche muzeju Štutgartē, viesojāmies Nirnbergā (Vācijā), kur bija Ziemassvētku tirdziņš un Nacionālais vēstures muzejs. Vīnē (Austrijā) redzējām majestātisko Šrenbrunnas pili, Ziemassvētku tirdziņu un pilsētas vēsturisko centru, kā arī baudījām moderno mākslu muzejā MUMMOK. Tālāk mūsu ceļš veda uz Poliju, kur Krakovā izzinājām Polijas vēsturi vietējās gides pavadībā, iepirkāmies kārtējā Ziemassvētku tirdziņā un baudījām Krakovas katedrāles trompetista priekšnesumu. Varšavā izstaigājām izgaismoto vecpilsētu un nākamajā dienā apmeklējām Varšavas ZOO, kas saistāms ar Otrā pasaules kara notikumiem, kad ZOO dārza direktors palīdzēja izglābties daudziem ebrejiem nacistu okupācijas laikā.

Skolēnu iespaidi par piedzīvoto:

“Euroscola noteikti ir viena no visunikālākajām pieredzēm, kas man ir bijusi. Nekad nebūtu iedomājusies, ka man būtu iespēja sēdēt tajā pašā telpā un krēslā, kur EP pārstāvji lemj EU nākotni. Momentā likās, kā sapnis nevis reālitāte.

 Manuprāt, apspriestās tēmas bija ļoti vērtīgas. Bija interesanti uzklausīt citu valstu skolēnu viedokļus, apbrīnoju ikvienu, kurš uzdrīkstējās aizstāvēt savu viedokli visas zāles priekšā.”

/L.Neilande/

“Tā ir neaizmirstama pieredze. Ēka gan no ārpuses, gan no iekšpuses izskatījās maģiski. Bija ļoti interesanti klausīties vienaudžu teiktajā, apdomāt viņu argumentus. Tas, ka mums ļāva iejusties deputātu lomā, nobalsot un izteikt savu viedokli, manuprāt, bija ļoti vērtīgi. Tas, ka jauniešu sacītais un balsojumā noskaidrotais tiks ņemts vērā pieņemot svarīgus lēmumus ir ļoti novērtējams. Es esmu laimīga, ka man izdevās piedzīvot kaut ko tik īpašu.”

/Arīna Rimdenoka/

“Bija ļoti interesanti atrasties Eiropas Parlamentā. Bija forši klausīties kā viceprezidente atbild uz jauniešu jautājumiem. Uzzināju jaunas lietas par to, kā darbojas likumdošana Eiropas savienībā. Visinteresantākā daļa man bija simulācija, kad varējām iejusties politiķu amatā, un izteikt viedokli par noteikto tēmu. Viss pasākums likās ļoti iespaidīgs un pārdomāts. Biju mazliet šokēta par to, no cik daudz valstīm bija dalībnieki.”

/Anna Bulmere/

“Pirmkārt, Eiropas Parlamenta ēka, vide un kopumā arhitektūra ir neizskaidrojami smuka un aizraujoša. Pats process, telpa, kur atradāmies, radīja "šoka" izjūtu, nevarēju sākumā saprast, ka es vispār tur atrodos un ko tur daru, bet vēlāk pieradu.

Balsošanas process bija ļoti interesants un radīja...diskomforta sajūtu. Iedomājoties, ka ar vienu pogas nospiedienu var ietekmēt simtu miljonu dzīvības - izvēli tas apgrūtināja.

Bet pats pasākums bija apbrīnojams un es to atcerēšos uz visu dzīvi.”

/Dans Garkājs/

“Liels prieks, ka šāda iespēja pavērsās. Bija lieliski iejusties patiesa EP deputāta ādā, satikt dažādus cilvēkus no citām ES un tai draudzīgajām nācijām, un aprunāties par sniegtajiem kiberdrošības grozījumiem. Tika gūtas arī vairāk zināšanas konkrēti par kiberdrošības sfēru, pateicoties "Jautājumi un Atbildes" sadaļai. Emocijas fantastiskas, it īpaši kā cilvēkam, kuram politika interesē jau sen. Kā arī pasākums priekšstatu par ES padarīja pozitīvāku.”

/Viesturs Gustavs Mačs/

Informāciju apkopoja un sagatavoja Ance Prokopova

atpakaļ
Jautājumi, komentāri par rakstu