8.A klases ekskursija Lāčplēša dienā

Š.g. 11. novembrī  8.a klases skolēni kopā ar klases audzinātāju Dz. Stūri un skolotāju I. Meiju devās mācību ekskursijā uz  Rīgu.

No sākuma mēs apmeklējām  Latvijas Dabas muzejā izstādi "Ārstēsim klimatu!" Gide mums pastāstīja par klimata pārmaiņām, globālo sasilšanu un elektroenerģijas taupīšanu, rosināja kritiski paraudzīties uz mūsu pašu ieradumiem un to  ietekmi šajos procesos. Mēs ne tikai klausījāmies noderīgu informāciju, bet arī atbildējām uz dažādiem jautājumiem par dzirdēto, kā arī spēlējām galda spēli -palīdzējām baltā lāča mazulim nokļūt drošībā.

Pēc tam mums bija iespēja apskatīt citus muzeja eksponātus, meklēt atbildes un informāciju, ko varēsim izmantot vēlāk bioloģijas stundās,iedzintarot un  aizsūtīt savu foto un draugu kopbildi uz savu e-pastu.

Pēc muzeja apmeklējuma devāmies uz Latvijas Nacionālās operas un baleta teātri, nofotogrāfējāmies pie baletdejotāja Māra Liepas skulptūras.

Pēc tam piegājām  pie Brīvības pieminekļa ,tur pulcējās cilvēki uz Lāčplēša dienas pasākumu, visapkārt valdīja svētku noskaņa,cilvēkiem pie apģērba bija piespraustas sarkanbaltsarkanās lentītes,pilsētu rotāja karogi. Bastejkalnā apskatījām kinooperatoru  Andra Slapiņa un Gvido Zvaigznes piemiņas akmeņus.Viņi atdeva savas dzīvības barikāžu laikā 1991.gadā par Latvijas brīvību.

Pēc tam braucām uz ražotni "Ādažu Čipši". Vispirms mēs  ietērpāmies drošības vestēs un kolonnā pa diviem devāmies aplūkot  teritoriju.Tas bija droši un  jautri! Mēs bijām pamanāmi. Sākumā  nonācām  kartupeļu glabātavā. Tur mēs redzējām, kādas kartupeļu šķirnes tiek izmantotas našķu gatavošanā.Vēlāk gide pastāstīja  par uzņēmuma  vēsturi. Mēs uzzinājām, ka pirmie čipsi bija ar paprikas garšu, bet čipšu vectētiņi - kartupeļu salmiņi. Tad mēs taisījām čipsus, pieliekot  dažādas garšvielas un pēc  tam to visu degustējām.

Visvairāk mums  garšoja "Virpuļi", jo tiem bija sātīga garša, interesanta forma un finālā - tukša bļoda! Mums bija iespēja nogaršot našķus ar laša garšu. Tie bija izcili, un mēs ceram, ka tos pārdos arī veikalā.  Pa logu varējām ielūkoties ražotnes darba procesā un sasveicināties ar tās darbiniekiem. Iesakām arī pārējām klasēm aizbraukt uz Ādažiem un apmeklēt Uzturklasi, uzzinot, kā top īstie Ādažu čipsi un kā veselīgi našķēties.

Mājupceļā iebraucām Ložmetējkalnā, aizdedzām svecītes  latviešu strēlnieku varonības un piemiņas vietā. Ar  klusuma mirkli godinājām  Ziemassvētku kaujās kritušos kareivjus, jo , pateicoties viņiem , tagadējā Latvija var būt brīva valsts. Mēs uzkāpām skatu torņa 1. stāvā, kur iespraudām katrs  mazus karodziņus ar savu vēlējumu.

Draudzīgā  noskaņojumā atgriezāmies mājās un  ar nepacietību gaidām nākošo ekskursiju!