11.A1 mācību ekskursija Rīga-Dobele-Rīga

Viss sākās 8:30 Dobeles 1. vidusskolas stāvlaukumā, no kura mēs ar mazu busiņu izbraucām uz galvaspilsētu.

Pirmā pietura bija Rīgas Motormuzejs. Muzejs bija izvietots trijos stāvos. Ieejot iekšā, viss izskatījās moderns un jauns. Dabūjuši savas ieejas biļetes, mēs devāmies apskatīt muzeju. Sākām ar pirmo stāvu, kurā bija kaut kas līdzīgs ievadam – kā tika sāktas ražotas mašīnas, to attīstības vēsture, kā arī bija izvietoti 20-to,30-to un 40-to gadu vieglie automobiļi un motocikli. Tālāk gājām apskatīt otro stāvu, kurā bija gan "Kremļa kolekcija", pēckara PSRS automobiļi un motocikli un pats interesantākais – auto sporta kolekcija, kurā varēja iejusties komentētāja lomā. Pēc otrā stāva apskates gājām uz nulto stāvu, kurā bija Latvijā lietotie mehānismi – kravas automobiļi, vieglie, RAF autobusi u.c. Šeit varējām visa klase iekāpt autobusā un simulētā veidā braukt uz kāzām kolhoza laikos.

Mašīna ar kādu brauca Misters Bīns "Austin Mini"

Pēc motormuzeja devāmies uz Gaismas pili jeb Latvijas Nacionālo bibliotēku. Lielākā daļa no klases šeit bija pirmo reizi. Dabūjuši savas apmeklētāja kartes gājām apskatīt. Paveicās, ka bija tikko atklāta izstāde "Grāmata Latvijā" – par grāmatu vēsturi, nozīmi, vajadzību. Bija daudz dažādas iespējas – rakstīt ar rakstāmmašīnu, kad austiņās diktēja tekstu; apskatīt vienas no vecākajām grāmatām Latvijā u.c. Pēc izstādes apskatīšanas devāmies augšā. Piektajā stāvā redzējām Dainu skapi, kas bija ievietots aiz stikla.

Pēc LNB apmeklējuma braucām uz Quest Room, kurā mēs sadalījāmies 3 grupās un katrai grupai bija sava istaba – Pamestā laboratorija, Neprātīgā ballīte, Liktenīgais kabinets. Katrai komandai bija dota stunda laika, lai deaktivizētu imitētu bumbu vai atrastu izeju no slēgtās telpas. Lai to izdarītu, ir jāizpilda dažādi uzdevumi, kuros bez matemātikas prasmēm neiztikt. Viens cilvēks visus šos uzdevumus nevarētu izpildīt tik īsā laikā, tādēļ domājam, ka šī ir lieliska vieta, kur saliedēt cilvēku grupas!

Mājās bijām ap sešiem vakarā. Kopumā ekskursija bija izdevusies, iepazinām auto vēsturi ne tikai Latvijā, bet arī bijušajā PSRS, apskatījām vienu no mūsu neoficiāli atzīto nācijas simbolu – Gaismas pili jeb LNB un pārbaudījām savas prāta spējas kritiskās situācijās.