"Latvijas skolas somas" aktivitātes - vērtīgs pienesums

Programmas “Latvijas skolas soma” kultūras aktivitāšu ieguvumi Dobeles Valsts ģimnāzijas 10. - 12. klašu skolēnu vērtējumā

Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” mērķis ir dot iespēju Latvijas skolēniem iepazīt Latviju mākslas un kultūras norisēs (mūzikā, teātrī, dejā, cirkā, vizuālajā mākslā, kino, arhitektūrā, dizainā, materiālajā un nemateriālajā kultūras mantojumā, literatūrā un grāmatniecībā), sasaistot tās ar mācību un audzināšanas darbu. (https://www.km.gov.lv/lv/latvijas-skolas-soma)

Neskatoties uz Covid-19 pandēmijas ietekmi uz mācību procesu, kā dēļ skolēni 80 procentus no 2020./2021. mācību gada ir pavadījuši attālināti – darbojoties no savām mājām, ar ierobežotām iespējām pulcēties  un pārsvarā komunicējot elektroniskā vidē -, programmas “Latvijas skolas soma” digitālā formātā pieejamās aktivitātes ir bijušas ne tikai vērtīgs pienesums mācību vielas apguvē, bet izrādījies arī skolēniem tīkams veids, kā baudīt kultūru.

Izvērtējot plašo piedāvājumu klāstu, Dobeles Valsts ģimnāzijas vidusskolas posma audzēkņi kopā ar klašu audzinātājām, kā arī sadarbībā ar latviešu literatūras, vēstures un kultūras jomu skolotājām nolēma katram skolēnam atvēlētos EUR 7 izlietot profesionālas aktierspēles un latvisko pamatvērtību baudīšanai “Latvijas Nacionālā teātra” sniegumā. Skolēni noskatījās pavisam 8 dažādas digitālā formātā pieejamās izrādes: “Svina garša”, “Latvieši”, “Indrāni”, “Klūgu mūks”, “Sapnis par Brodveju”, “Meitenes”, “Tikšanās vieta– Rīgas pilsētas II teātris” un “Skolotājs”.

Lūk, dažas būtiskākās atziņas par piedzīvoto no skolēnu atgriezeniskās saites pārrunām klašu stundās un rakstītajos darbos literatūrā.

Dobeles Valsts ģimnāzijas klašu audzinātāju MK un 10., 11. un 12.klašu skolēni.

Viedokļus apkopoja Kristīne Pakule, direktores vietniece