Piedāvātas daudzpusīgas profesionālās pilnveides iespējas

 

Šī mācību pusgada pirmajā semestrī un ziemas brīvdienās, izmantojot valsts mērķdotācijas finansējumu, Dobeles Valsts ģimnāzija piedāvāja vairākus kursus, seminārus un citas aktivitātes gan savas izglītības iestādes, gan Dobeles un tuvējo novadu pedagogu profesionālajai pilnveidei. Pasākumu organizēšanas gaitu un rezultātus apkopojusi ģimnāzijas metodiķe Laura Branta, kurai šie pienākumi bija jauns izaicinājums.

 

No oktobra līdz janvārim skolotāji izmantoja iespēju iesaistīties kopumā 17 profesionālās pilnveides aktivitātēs. Programmas "Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide inovatīva mācību procesa organizēšanā" ietvaros skolotāji devās mācību ekskursijās, kurās guva jaunas zināšanas un papildināja pieredzi  mācību metožu, inovāciju izmantošanā mācību procesā. Jaunas pieredzes iegūšanas nolūkos ģimnāzijā norisinājās mācību un audzināšanas procesa vērošana mācību stundās. Notika vairāki kursi par konkrētu mācību priekšmetu saturu un metodiku saistībā ar kompetencēs balstītu izglītības procesu. Cilvēkresursu profesionālās kompetences paaugstināšanas programmā saistošs bija seminārs "Radošums un apzinātība profesionālās izdegšanas profilaksē".

Laura Branta bilst, ka šie pasākumi piedāvāti Dobeles, Tērvetes, Auces, Saldus, Skrundas, Brocēnu, Jaunpils novadu pedagogiem, un kopumā atsaucība vērtējama pozitīvi.

 

-       Pirms veidot profesionālās pilnveides pasākumu piedāvājumu, veicu skolotāju aptauju gan mūsu ģimnāzijā, gan anketas izsūtīju uz tuvējiem novadiem, lai izzinātu kolēģu intereses un vēlmes. Šajā jomā strādāju pirmo mācību gadu, un šķiet, ka piedāvātais kursu un aktivitāšu apjoms bija plašs. Arī apmeklējumu aktivitāte bija laba. Ir jau tā, ka piesakās vairāk, bet iesaistās mazāk kolēģu. Savukārt bija kursi, par kuriem bija īpaši liela interese. Visvairāk skolotājus, arī no citām skolām, ne tikai mūsu ģimnāzijas, saistīja Druvas vidusskolas pedagogu pieredzes apmaiņas seminārs, ko organizējām ģimnāzijā. Atsauksmes bija ļoti labas. Ap 30 skolotāju piedalījās seminārā "Kompetences personības izaugsmei - skolēnu domāšanas un radošuma attīstīšana izglītības procesā" (Radošuma Pils). Daudz dalībnieku bija kursos "Skolēnu mācību motivācijas un pašvadītas mācīšanās veicināšana, plānojot efektīvas mācību stundas", arī "21. gs. prasmes izglītībā". Ļoti noderīgi bija kursi "Radošums un apzinātība profesionālās izdegšanas profilaksē", kas sniedza iespēju apgūt paņēmienus, kā sakārtot pašiem sevi, tikt galā dažādās stresa situācijās. DVĢ pedagogi turpina izmantot piedāvātās profesionālās pilnveides iespējas angļu un vācu valodas kursos bez un ar priekšzināšanām.

 

Laura Branta atzīst - tā kā šis darbs viņai ir bijis jauns izaicinājums, sākums nav bijis viegls. Tāpēc viņa ir pateicīga ģimnāzijas direktorei un kolēģiem par atbalstu un ieteikumiem.

 

- Kopumā bija ļoti interesanti, man patika šis process. Tā ir grūti iegūta, bet ļoti pozitīva pieredze. Esmu gandarīta. Man tagad ir skaidrs, ko darīt citādāk, uz ko vairāk koncentrēties un par kurām lietām vairs neiespringt, šos pasākumus organizējot. Ir vairākas skolotāju vēlmes, ko mēs šajā piedāvājumā vēl nepaguvām piepildīt. Ja būs līdzekļi, arī tās tiks īstenotas.


Autores foto

Lektore, karjeras konsultante Līga Damberga un klausītājas kursos "21.gs. prasmes izglītībā".

LLU lektore, Dobeles Mākslas skolas pedagoģe Inta Paulsone vadīja kursu nodarbību "Dizains kā funkcionālās, materiālās, estētiskās un mākslinieciskās vides pilnveidošanas iespēja" vizuālās mākslas un mājturības skolotājiem.

Laura Branta.

atpakaļ
Jautājumi, komentāri par rakstu